vrijdag 7 december 2012

Sneeuw, blegh

Begrijp me niet verkeerd, ik vind sneeuw heel leuk... op wintersport. Hier in Nederland is sneeuw eigenlijk alleen maar irritant. Je kunt niet goed fietsen, de dienstregeling van het OV verandert waardoor je geen idee hebt welke trein je moet pakken, en je schoenen worden zeiknat. En dan helpt het niet echt als je alleen maar stoffen schoenen op je kamer in Zeist hebt staan.

Mijn favoriete seizoen is alsnog herfst, wat het nu nog steeds is, aangezien het ten minste niet zo koud is, maar ook niet zo warm als in de lente en zomer. Winter is mij meestal te koud, vooral eind december en begin januari. De lente is meestal weer te warm, en de zomer is veel te warm. (Overigens, in de winter heb je wel een excuus om binnen te zitten en gamen.)

Maar genoeg gezeken, ik post even iets over mijn voortgang. Ik ben momenteel bezig met een klasse voor de levels, om die in te kunnen laden. Hij lijkt een beetje op die van TickTick, maar ik heb hem compleet herschreven, met onder andere wat meer toepasselijke namen voor een aantal methoden en membervariabelen. Daarnaast heb ik gisteren wat levelstructuren gecreëerd, met een aantal verschillende bloktypen. Éen daarvan kun je hieronder vinden:


Dit is een van de levels, degene die ik deels op het originele Bomberman-level heb gebaseerd, maar wel met iets minder blokken. Ik weet nog niet hoe grote kans de #-blokken hebben om te spawnen, maar dat is nog te bespreken, persoonlijk denk ik dat 60% wel goed is.

Nu ga ik maar eens richting ouderlijk huis. Dit weekend moet ik gewoon werken, helaas (maarja, anders heb ik geen voedsel), en daarnaast de levelklasse afmaken en leren voor logica (al is dat eigenlijk een verloren zaak, ik snap er geen donder van). Bovendien wil mijn familie toch nog een soort van Sinterklaas vieren, al hebben we geen van allen geld voor cadeaus. Oh well.

De groeten, Duc


Geen opmerkingen:

Een reactie posten