vrijdag 7 december 2012

Deze kou is slecht voor mijn health!

De koude tijd van het jaar is weer eens aangebroken. Normaal gesproken zou ik verbaasd zijn als het zo wit buiten is als vandaag, maar sinds vorig jaar ben ik er nu wel gewend aan geraakt. Wat me dan altijd weer teleurstelt is als we witte dagen voor de kerst krijgen, maar tijden de kerst? Oho, dacht het niet. Geen sneeuwvlok in de lucht dan. Hopelijk dit keer wel...  Ik vind het altijd wel fijn om sneeuw te zien, maar tegelijkertijd ook vreselijk irritant. Het kan buiten dan zo glad zijn en als postbode is dat niet echt zo fijn. Al helemaal niet als je extra veel post krijgt en sommige mensen denken dat het slim is om kleine vellen papiertjes in een oversized doosje te stoppen waarvan de inhoud driekwart leeg is en de stapel post onnodig groot maakt! But I digress, als je dit leest wil je natuurlijk meer over de voortgangen lezen en niet mijn rotdag.

Momenteel ben ik bezig met de health klasse. In bijna elke videogame waar je schade op kan lopen of dood kan gaan is het belangrijk om health te hebben. Ook in Wall Brawl is een health klasse belangrijk. Niet alleen voor de players, maar ook voor de muren zelf. De health van muren geeft aan wanneer het is gebroken of voor een gedeelte beschadigd. Waarbij players hun eigen health kunnen zien, is de health van de muren natuurlijk niet zichtbaar. Als er geen health zou zijn kunnen de muren niet kapot en kan je nergens naartoe. Zelfs als er geen muren zouden zijn, dan kunnen de players elkaar oneindig slaan, maar dan gaat er niemand dood (of in Pokémon taal "valt er niemand flauw", want een kleine rat levend verbranden doodt hem niet. Pfft nee. In plaats daarvan valt hij flauw! Yup... dat slaat ergens op. *kuch* sarcasme *kuch*) en eindigt het spel nooit. Where's the fun in that?!

Aan het begin van het spel zullen de spelers en de breekbare muren 100% health hebben. Als de spelers elkaar of een muur slaan zal de health van het voorwerp dat aangevallen wordt omlaag gaan. Hoeveel er omlaag gaat zal liggen aan de hoeveelheid defense die de verdedigende voorwerp heeft en aan de hoeveelheid attack die de aanvallende speler heeft. Attack zal standaard 100 zijn. De damage die de player of muur kan oplopen is dan simpelweg de attack min de defense. Hoeveel health de muur of de speler dan nog heeft is dan de vorige hoeveelheid health min de hoeveelheid damage die het oploopt. Stel dat de attack van de speler 100 is en de defense van de muur 80, dan krijgt de muur 20 damage en moet het in totaal vijf keer geraakt worden om het kapot te maken. Muren met power-ups krijgen een defense met 0 of 50. Deze muur hoeft dan maar 1 of 2 keer geraakt te worden om het kapot te maken, zodat de speler snel de power-up kan pakken en snel kan doorgaan. Om de attack of de defense van de speler te verhogen kan de speler doen door deze power-ups te verzamelen. Welke soorten power-ups er nog meer komen, wordt later bekend gemaakt. ;)

Deze klasse zal ik eerst uittesten, door een shrine maiden genaamd Reimu Hakurei een doos te laten slaan. Screenshots komen later...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten