vrijdag 18 januari 2013

Selection!

Dag lieve mensjes, 
Het is alweer een tijdje geleden dat jullie iets van mij persoonlijk gehoord hadden. Ik had het de laatste tijd zo druk met het project dat een beetje socializing er niet bij kon.

Maar goed, vakantie achter de rug, al mijn vingers nog aan mijn handen, en het programmeren gaat ook weer een stuk beter. Waar ik de laatste tijd mee bezig ben geweest is een selectie systeem om een character te selecteren waarmee je speelt. Helaas door wat onvoorziene probleempjes moesten we overschakelen op ons backup plan, zoals jullie misschien wel in een eerdere post hebben kunnen lezen. (als je dat nog niet gedaan had doe het nu ;) )

Het is dan wel erg sonde om een heel systeem gewoon het raam uit te gooien, dus we hadden een paar extra opties verzonnen voor het spel zodat we het systeem nog wel konden gebruiken, namelijk meerdere soorten speltypen!


Tot nu toe hebben we 3 verschillende typen: Bugs, Space and DINOSAURS!! :D
Het is de bedoeling om in het menu met behulp van het rotatie systeem je vijand uit te kiezen, en daar vervolgens lekker op los te slaan!

Helaas zijn de sprites voor de dino's nog niet gecreëerd, maar onze lieftallige Carolien is daar hard mee bezig!
Hier alvast een voorproefje van het selection systeem en een paar speltypen ;)


Selectie systeem met verschillende speltypen.
Verder hebben Carolien en ik vandaag even samen naar alle code gekeken om de kinect aan het menu te koppelen. Het is nog een beetje buggy, maar dat valt op te lossen! Wij zijn er in ieder geval al heel blij mee!


Nu heb ik even genoeg van het programmeren, ik ga maar weer eens richting het noorden reizen.

Fijn weekend allen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten