dinsdag 22 januari 2013

Midnight errors

Ik weet het nog als de dag van gisteren! Maandag ochtend, koud, donker, wit. Ja, het was met bakken uit den hemel komen vallen... Sneeuw! Dit was niet echt een leuke verrassing, aangezien ik nog kilometers te reizen had met het openbaar vervoer!

Getogen in thermo broek, normale broek, shirt, jasje, jas, dikke wollen sjaal, snowboats en handschoenen ging ik vol weemoed op pad. Uiteindelijk kwam ik, na een paar uur vertraging, op de Uithof aan, waar ik nog kon 'genieten' van een half college Logica..


Nu denk je, waarom vertelt hij dit allemaal? Ik vertel dit omdat deze bijzonder tegenvallende reis nog meer tegen viel aangezien ik een bericht had ontvangen van een teamlid met een niet al te leuke boodschap (lees, Worst. Boodschap. Ever). Zij het team, op programmeer gebied, een motor van 6 pk (even lekker logica er bij betrekken) dan heeft deze nu een kracht verlies van 3,5 pk. Niet zo heel goed nieuws zo vlak voor de deadline..

Met dit nieuws gingen Carolien en ik diehard in de GameHall programmeren. Door wat probleempjes in het weekend hadden we beiden niet onze code gesynchroniseerd, en toen we dat in de GameHall deden was het een gigantische bende. Errors na errors schoten voorbij, je kon letterlijk door de errors het programma niet meer zien. Bah.
Nieuwe bestanden in de repository zetten.
Hierop hadden wij besloten om vers te beginnen, Carolien nam de taak op zich om de content die er was op te schonen en vervolgens in onze gedeelde map te zetten, waarna ik de SVN repository kon legen en het opgeschoonde bestand er in kon zetten. 

Moraal van het verhaal, als je aan een project begint, maak dan van te voren eerst even algemene afspraken. Dat voorkomt een hoop gedoe aan het einde van het project. ;)
Met deze wijze les sluit ik de boel af (voor vandaag).


Welterusten en slaap zacht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten