maandag 7 januari 2013

Back to business

Daar zijn we weer na een drukke vakantie en gelijk zijn we weer bij elkaar gekomen. Tijdens de vakantie is gebleken dat het 3D gedeelte nog veel tijd nodig had, het heeft natuurlijk eerst veel tijd gekost om kennis te maken met het 3D programmeren en de eerste stukjes code op te schrijven. Na verschillende tutorials gevolgd te hebben, is het uiteindelijk wel gelukt om het een en ander in 3D te programmeren maar op een gegeven moment loop je tegen teveel moeilijkheden aan en de tijd tikt verder. Daarom hebben we de beslissing genomen om ons backup plan te gebruiken. We hebben ervoor gekozen de backup plan simpel te houden zodat we in korte tijd alsnog een toffe game kunnen maken. De plan is als volgt: we gaan een andere retrogame gebruiken als uitgangspunt, dit omdat bomberman in 2D met de kinect niet een handige combinatie is. De retrogame die we nu gaan gebruiken is Duck Hunt. Duck Hunt is een game waarbij eenden langs de scherm vliegen en die met behulp van de zogenaamde NES Zapper neergeschoten moeten worden. Het spel is gemaakt door Nintendo en is uitgebracht op de Nintendo Entertainment System (NES).


Het principe is simpel maar doordat het spel een hoog reactievermogen vereist en een highscore syteem bevat, wordt het spel snel verslavend. In plaats van de NES Zapper gaan wij de kinect gebruiken, het principe is hetzelfde alleen in plaats van door te richten met de NES Zapper, moet je nu met je handen de vijanden neerslaan. In het spel komen verschillende soorten vijanden voor met ieder zijn eigen aanvalstechniek, bijvoorbeeld een mug die zoement aankomt vliegen en opeens snel naar je toe vliegt.
De vijanden (2D sprites) vliegen in een 2D gamewereld rond, de speler moet met zijn handen de vijanden neerslaan maar elke keer dat de speler mis slaat verliest hij wat van zijn leven, zodra dit te vaak gebeurt is het Game Over. Ook zal het spel een highscore systeem bevatten, wat zorgt voor extra gameplay door steeds je eigen highscore of die van een ander te verbeteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten